TRANSMISSION & GEAROLIE
#345 TRANS-Z FLUID
PREMIUM LONGLIFE FULD SYNTETISK API GL-4 – ZF
#345 TRANS-Z er en “Premium Longlife” gearolie, specielt udviklet til ZF manuelle og automattransmissioner med intardere og retardere if. maksimale olieskiftintervaller op til 500.000 km + eller 3 år. Brændstofreducerende grundet lav friktion, hvilket forbedrer transmissionseffektiviteten.
HØJESTE PERFORMANCE
Trans-Z er en højtydende gearolie med ekstremt lange skiftintervaller i tungt belastede manuelle gearkasser samt manuelle gearkasser med automatisk gearskifte. Specielt til ZF og Voith gearkasser.
LANGE OLIEINTERVALLER
Udviklet til gearkasser i lastbiler, busser og lette varevogne med meget langt olieskifteinterval. (maks. 540.000 km eller 3 år.)
ØGET VIRKNINGSGRAD
Trans-Z overfører drejningsmomentet med ultra lavfriktion, skumningsresistens og stabilitet. Øger effektiviteten og reducerer olietemperaturen under hårde driftsforhold. Garanterer fremragende slitagebeskyttelse med de længst mulige olieskifteintervaller ved hårde belastninger samt en brændstofreduktion op til 1 %
ANVENDELSESOMRÅDER
MAN, Mercedes, Volvo, Iveco, Renault og andre bilmærker med manuelt gear og til manuelle gearkasser med automatisk gearskifte fra ZF og Voith med integreret intarder og retarder. Desuden meget velegnet og med høj funktionalitet i andre typer manuelle gearkasser i bl.a. personbiler og varevogne.
FORDELE
- Længst mulig levetid i henhold til producentens anvisninger for ZF og Voith transmissioner
- Optimal gearskifte under alle klimaforhold
- Lav friktion med brændstofreducerende egenskaber
- Fremragende slitagebeskyttelse ved alle belastningsniveauer
- Høj skumningsresistens
- Lavere arbejdstemperatur
- Høj trykfasthed og slitagebeskyttelse
- Høj flydeevne i kulde
- Højt viskositetsindeks
- Oxidationsstabil
- Meget høj termiskstabilitet
- Kompatibel med alle materialer
- Vedligeholder gummimaterialer og forhindrer olielækage
OVERHOLDER & OVERSTIGER
API GL-4, MAN 341 Type Z5 / Typ VR, MB 235.29, Voith Class C, VOLVO 97307, ZF TE-ML 01E / 02E / 16P
#347 SYNTRAC
FULD SYNTETISK API GL-4 / ISO VG 46 – (UTTO)
#347 SYNTRAC 75w-80 / 0w-20 er en fuldsyntetisk (UTTO) transmissionsolie til kraftige variable og manuelle gearkasser, hydrostatiske drev, hydraulik, vådkoblinger, slutdrev og aksler med vådbremser. Hovedsageligt til Volvos Entreprenørmaskiner, landbrugstraktorer og haveparkmaskiner. En multifunktionel transmissionsolie med øget effektivitet og brændstofbesparende egenskaber.
ENERGIBESPARENDE
347 Syntrac er en fuldsyntetisk, højtydende UTTO olie med lang holdbarhed under barske driftsforhold. Beregnet til nyere Volvo spec. (VCE WB 102) samt andre entreprenør- og landbrugsmaskiner med behov for lavviskøse og energireducerende hydraulik, transmission, akselolier og olier til vådbremser.
BRÆNDSTOFREDUCERENDE
Syntrac er den bedste i klassen af UTTO olier med sin ekstreme funktionalitet ved lav temperatur. Oliens viskositet ved -20 °C er 3-4 gange lavere i forhold
til traditionelle UTTO olier, hvilket giver høj brændstofreduktion ved opstart idet aksler, gearkasser og hydraulik har væsentlig lavere væskemodstand.
STABIL UNDER HÅRD DRIFT
Den fuldsyntetiske baseolie med en topmoderne effektiv additivteknologi giver SYNTRAC en fremragende viskositet stabilitet og overlegen termisk holdbarhed under hård drift.
VÅDBREMSER
De fremragende friktionsegenskaber og kompatibilitet med paknings materialer sikrer optimal funktionalitet i gearkasser og aksler med vådbremser. Eliminerer bremsestøj og vibrationer.
FORDELE
- Forbedret effektivitet
- Reduceret dieselforbrug
- Høj skumningsresistens
- Lavere arbejdstemperatur
- Høj slitagebeskyttelse
- Ekstrem “Low temp” funktion
- Optimal gearskifte under alle klimaforhold
- Fremragende flowegenskaber if. optimalfunktion i hydraulik
- Reducerer bremsevibrationer og støj i vådbremser
- Højt viskositetsindeks
- Høj oxidationsstabilitet
- Meget høj termiskstabilitet
- Vedligeholder gummimaterialer og forhindrer olielækage
- Forlængede olieintervaller
OVERHOLDER & OVERSTIGER
API GL-4; ISO Vg 46 Hydraulik; Allison C4; CAT TO-2; Case NH MAT 3505 / MS 1207 / 1209 / 1210; John Deere J20D / 21A; MF CMS M 1127 A/ B/ 1143/ 1145;
Volvo VCE 97303 WB101 / Volvo VCE 97304 WB102; ZF TE-ML 03E / 06K.
#348 SYNTUFF™ MTF
FULD SYNTETISK API GL-4 SERIE
#348 SYNTUFF™ MTF 75w & 75w-80 er en fuldsyntetisk Super High Performance GL-4 gearolie til maksimal beskyttelse og lang holdbarhed. Udviklet til manuelle gearkasser med synkroniseret eller ikke-synkroniseret gearkasser og med et ydelsesniveau væsentligt højere end fabrikanternes anbefalinger.
ENERGIBESPARENDE
SynTuff ™ MTF er en fuldsyntetisk super olie til manuelle gearkasser, synkroniseret eller ikke-synkroniseret i lette og tunge køretøjer med øget quick shift performance. Den kraftige additivteknologi giver øget holdbarhed for gearkasser samt brændstofreduktion grundet den meget lave friktion mellem de bevægelige dele under barske driftsforhold. TUNGE GEARKASSER SynTuff ™ MTF er fremragende til udfordrende driftsforhold i manuelle gearkasser med intardere eller retardere med API GL-4 krav.
BRÆNDSTOFREDUCERENDE
SynTuff ™ MTF er produceret af de fineste fuldsyntetiske baseolier og en førsteklasses patenteret, ikke ætsende, termiskstabil og multifunktionel
additivpakke til øget holdbarhed for både olie og gearkasser.
SPECIEL ADDITIVTEKNIK
Indeholder det kraftige friktionsreducerende grænselagssmøremiddel Micron Moly®, en speciel type syntetiseret molybdendisulfid som coater
metaloverflader med en glat, smidig og en meget kraftig smørefilm, der modstår tryk op til 35.000 kg/cm2. Beskytter især i perioder hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
FORDELE
- Høj termisk oxidationsstabilitet
- Ekstrem slitagebeskyttelse
- Fremragende pitting beskyttelse
- Fremragende gearskift ved lav temperatur
- Fremragende synkronisering
- Forøget “quick shift” funktion
- Beskytter ædelmetaller mod korrosion
- Enestående forskydningsstabilitet under hårde driftsforhold
- Enestående skumningsresistens
- Forlængede serviceintervaller
- Reduceret energiforbrug
OVERHOLDER & OVERSTIGER
SAE 75W: API GL-4. BMW 83 22 7 533818 MTF LT- 1/-2/-3/-4/MT. Fiat 83 22 0397244 / 9.55550-MZ2/- MZ6. Ford M2C200-E1 /-D2 /-D3. Toyota, VW G 052171/-178/- 512/-527/-726/055 726/-512/ 060 726/070 726/ TL726. GM 192-59104/-105/ 1940004/-182/-764/-768. Honda MTF (alle). Nissan P/
N999MPTF0870P/ MT-XZ/ -TL. PSA. Peugeot, Citroen, DS, B71 2316.P/N 9730.A8 / 1618078480. Porsche P/ N000.043.301.36. Volvo 97308 / 97309 mf.
SAE 75W-80: API GL-4. BMW MTF LT-1 /-2 /-3 /-4. Chrysler MS9070 / 9224. GM 12346190 / W16612 / 1940004 /-182 /-764 /-768 / 19259104; Fiat 9.55550- MZ1 /-MZ6 /-MZ7; Ford WSD-M2C200-C /-D2 / ESD-M2C186-A. Honda MTF /-II / -III. MB 235.10. Nissan MT-XZ / -XZ TL (JR). PSA 9730 A2 / A8 / B 71/-2315 /-2316/-2330. TOYOTA JWS 227 Renault DC4 / DW5 / MTF 94. Tranself NFJ / NFP / NFX /TRJ / TRP / TRT / TRX / TRZ. Volvo 97307/-308 /-309. VW G009 317 / 052 171 /-178 /-512 /-527 /-549 /-726 /-798 / 055 512 /060 726 / 070 726. MAN 341-Z2 /-Z3 /-Z4/-Z5. ZF-TE-ML-01E / -01L /-02B
/ -02E / -02L /-08 /-16K /-17A mf.
#390 SUPREME MOLY
SYNTETISK API GL-5 LS SERIE
#390 Supreme Moly 75w-90, 80w-90, 80w-140, 85-140 & SAE 140 er en syntetisk hypoidolie til performance transmissioner og gearkasser. Med sin ekstremt stærke additivteknologi og Micron Moly®, en syntetiske type molybdendisulfid, tilbyder olien en høj reducering af slitage, temperatur og forbrug.
VISKOSITET
75W-90, 80W-90, 80W-140 & 85W-140
HIGH PERFORMANCE
Supreme Moly er en syntetisk hypoid olie med tixotropisk vedhæftning, der gør at olien er tilstede overalt i applikationen konstant og samtidig tilbyder en lydabsorberende smørefilm under de hårdeste driftsbetingelser.
BELASTNING
Gearkasser har hydrodynamiske smøreforhold. Smørefilmen skal derfor kunne adskille metalflader under drift. I perioder med koldstart, høj temperatur eller højbelastning, kan denne smørefilm ødelægges. Et grænselag af fastsmøremiddel er derfor nødvendigt for at forhindre overdreven slitage i disse perioder.
KRAFTIG SMØREFILM
Supreme Moly indeholder det kraftigt friktionsreducerende grænselags smøremiddel Micron Moly®, en flydende syntetiseret molybdendisulfid som coater metaloverflader og opbygger et glat, tæt og meget kraftigt fastsmøremiddel, der kan modstå tryk op til 35.000 kg / cm2 og som beskytter i perioder, hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
ØGET HOLDBARHED
Supreme Moly beskytter mod slitage, udmatnings- og pittingskader i gearhjul og lejer, hvilket øger levetiden for transmissioner og gearkasser betragteligt under både almindelige og især under hårde driftsforhold.
REDUCERER FORBRUG
Supreme Moly overfører drejningsmoment med øget effektivitet, reducerer gearkassestøj, driftstemperatur og topeffektsbehov, hvilket fører til
energibesparelser med flere procent.
FORDELE
- Klarer meget høj belastning
- Reducerer energiforbrug
- Reducerer olietemperatur
- Meget lav friktionskoefficient
- Lavt startmoment
- Høj skumningsresistens
- Galvanisk sikker ift. metallegeringer
- Høj vandresistens
- Lang holdbarhed
- Høj oxidationsstabilitet
- Meget høj termisk stabilitet
- Forebygger og forhindrer olielækage
ANVENDELSESOMRÅDER:
Manuelle · Gearkasser · Industrigear · Navreduktioner · Snekkegear · Slutdrev med og uden lameldifferentialer
OVERHOLDER / OVERSTIGER:
API GL-4, GL-5 (GL-6); MT-1; PG-2; MIL-PRF-2105E; SAE J2360; MAN M 3343 S, 341 E3; MB 235.7; Mack GO-J Plus; Clark MS-8 Rev 1; Ford (alle); GM (alle); Chrysler (alle); John Deere J11D; Komatsu, B22-0003, -0005; Meritor / Rockwell 0-76L; ET 1919; Terex EMS 19003; VME, EEMS19003F, -19107; Eaton’s, Dana-Spicer; Volvo, VW, Audi, MB; AGMA 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP); Cincinnati P-59, P-74, P-78.
#391 ROYAL RED
MINERALSK API GL-5 LS SERIE
#391 Royal Red SAE 80, 80w-90, SAE 90 & 85w-140 er en high performance mineralskolie til transmissioner og gearkasser, som med sin ekstremt stærke additiv teknologi indeholdende Micron Moly®, en syntetiseret molybdendisulfid, kraftigt reducerer slidtage, temperatur og forbrug.
VISKOSITET
80W-90, SAE 90, 85W-140 & SAE 140
HIGH PERFORMANCE
Royal Red er en mineralsk olie med tixotropisk vedhæftning, der gør at olien er tilstede overalt i applikationen fra start og samtidig tilbyder en lydabsorberende smørefilm til de hårdeste driftsbetingelser.
BELASTNING
Gearkasser har hydrodynamiske smøreforhold. Smørefilmen skal derfor kunne adskille metalflader under drift. I perioder med koldstart, høj temperatur eller højbelastning, kan denne smørefilm ødelægges. Et grænselag af fastsmøremiddel er derfor nødvendigt for at forhindre overdreven slitage i disse perioder.
KRAFTIG SMØREFILM
Royal Red indeholder det kraftigt friktionsreducerende grænselags smøremiddel Micron Moly®, en flydende syntetiseret molybdendisulfid som coater metaloverflader og opbygger et glat, tæt og meget kraftigt fastsmøremiddel, der modstår tryk op til 35.000 kg / cm2 og som beskytter i perioder, hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
ØGET HOLDBARHED
Royal Red beskytter mod slitage, udmatnings- og pittingskader i gear og lejer, hvilket øger levetiden for transmissioner og gearkasser betragteligt, under hårde driftsforhold.
ENERGIREDUCERING
Royal Red overfører drejningsmoment med øget effektivitet, reduceret gearkassestøj, driftstemperatur og topeffektsbehov, hvilket fører til
energibesparelser med flere procent.
FORDELE
- Klarer meget høj belastning
- Reducerer energiforbrug
- Reducerer olietemperatur
- Meget lav friktionskoefficient
- Lavt startmoment
- Høj skumningsresistens
- Galvanisk sikker ift. legeringer
- Høj vandresistens
- Lang holdbarhed
- Høj oxidationsstabilitet
- Meget høj termisk stabilitet
- Forhindrer olielækage
ANVENDELSESOMRÅDER:
Manuelle gearkasser · Industrigear · Navreduktioner · Snekkegear · Slutdrev med og uden lameldifferentialer.
OVERHOLDER / OVERSTIGER:
API GL-5, (GL-6); MT-1; PG-2; MIL-PRF-2105E; SAE J2360; Mack GO-J; Clark, MS-8 Rev 1; Ford; John Deere J11D; Komatsu Dresser B22-0003, -0005; Meritor / Rockwell 0-76L; ET 1919; Terex EMS19003; VME EEMS19003F, EMS19107; Eaton, Dana-Spicer; White Motor MS0016; Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-D94, -E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP); Cincinnati P-34, P-35, P-59, P-74, P-77.
#392 ROYAL SHIELD
FULDSYNTETISK API GL-5 LS SERIE
#392 Royal Shield 75w-90 & 75w-140 er en fuldsyntetisk (PAO) hypoidolie til high performance transmissioner og gearkasser, som med sin ekstremt stærke additivteknologi Micron Moly®, en syntetiseret type Molybdendisulfid, kraftigt reducerer slitage, temperatur og forbrug.
VISKOSITET
75W-90 & 75W-140
HIGH PERFORMANCE
Royal Shield er en fuldsyntetisk hypoid olie af højeste kvalitet. Tilbyder forbedret effektivitet og holder transmissioner som nye over tid under selv de hårdeste driftsbetingelser.
BELASTNING
Gearkasser har hydrodynamiske smøreforhold. Smørefilmen skal derfor kunne adskille metalflader under drift. I perioder med koldstart, høj temperatur eller højbelastning kan denne smørefilm ødelægges. Et grænselag af fastsmøremiddel er derfor nødvendigt for at forhindre overdreven slitage i disse perioder.
KRAFTIG SMØREFILM
Royal Shield indeholder det kraftigt friktionsreducerende grænselags smøremiddel Micron Moly®, en flydende type syntetiseret molybdendisulfid som coater metaloverflader og opbygger et glat, tæt og meget kraftigt fastsmøremiddel, der kan modståtryk op til 35.000 kg / cm2 og som beskytter i perioder, hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
ØGET HOLDBARHED
Royal Shield beskytter mod slitage, udmatnings- og pittingskader i gear og lejer, hvilket øger levetiden for transmissioner og gearkasser betragteligt, under hårde driftsforhold.
ENERGIREDUCERING
Royal Shield overfører drejningsmoment med øget effektivitet, reduceret gearkassestøj, driftstemperatur og topeffektsbehov, hvilket fører til
energibesparelser med flere procent.
FORDELE
- Klarer meget høj belastning
- Reducerer energiforbrug
- Reducerer olietemperatur
- Meget lav friktionskoefficient
- Lavt startmoment
- Høj skumningsresistens
- Galvanisk sikker ift. legeringer
- Høj vandresistens
- Lang holdbarhed
- Høj oxidationsstabilitet
- Meget høj termisk stabilitet
- Forhindrer olielækage
ANVENDELSOMRÅDER:
Manuelle gearkasser · Industrigear · Navreduktioner · Snekkegear · Slutdrev med og uden lameldifferentialer.
OVERHOLDER / OVERSTIGER:
API GL-4, GL-5; MT-1; PG-2; AGMA, 9005-E02, 250.04, 251.02; MIL-PRF 2105E; SAE J2360; Ford M2C105A, -108C, -119A, -154A, -158A, -197A;
GM (alle); Chrysler (alle); MB 235.0,-4, -7, -8, -11; John Deere J11D; Komatsu; Eaton’s; Dana; US Steel 224; MAN 341, 342; Scania STO 1:0; VW 501.50; Volvo 97310, 97312; ZF TE-ML 05B, 07B, 08, 12B, 16F, 21A.
#393 DUAL CLUTCH
FULDSYNTETISK TIL DOBBELTKOBLING
#393 DUAL CLUTCH er en fuldsyntetisk, højtydende gearolie til manuelle gearkasser med dobbeltkobling i biler. Til barske driftsforhold og højfunktionalitet selv i stærk kulde. Indeholder specielle additiver til højbelastning og reduceret olietemperatur. Opfylder de højeste krav til bl.a. DSG, DCT, DKG og PDK gearkasser mf.
HIGH PERFORMANCE
Dual Clutch er en fuldsyntetisk topkvalitets gearolie til optimeret skiftefunktion i gearkasser med dobbeltkobling. Opfylder de højeste krav til bl.a. DSG, DCT, DKG og PDK gearkasser mf.
FORØGET EFFEKTIVITET
Dual Clutch overfører drejningsmoment med optimal friktion i koblingspladerne, skumningsresistens og stabilitet. Giver lavere olietemperatur og viskositet reduktion. Faktorer, der øger holdbarheden væsentligt.
OPTIMAL BESKYTTELSE
Dual Clutch giver maksimal beskyttelse og optimal smøring af gearkasser med dobbeltkobling Effektive specialadditiver beskytter mod korrosion, oxidation, skumning og aflejringer.
FORDELE
- Meget høj skumningsresistens
- Sænker olietemperaturen ved hård drift
- Kraftig slitagebeskyttelse
- Fremragende egenskaber i kulde
- Højt viskositetsindeks
- Høj oxidationsstabilitet
- Meget høj termisk stabilitet
- Kompatibel med alle materialer
OVERHOLDER & OVERSTIGER
BMW 83 22 0 440 214, BMW 83 22 2 147 477, BMW 83 22 2 148 578, BMW 83 22 2 148 579, BMW DCTF-1, BMW MTF LT-5, FIAT 9.55550-MZ-6, Ford WSS-M2C936-A / -200-D2, MB 236.21 / MB 236.24 / MB 236.25, Mitsubishi Dia-Queen SSTF-1 / BOT, 341 / MZ320065, Nissan NGTO R35 Special, Porsche 999.917.080.00 / 999.917. 546.00 / 000.043.207.29 / 000.043. 207.30 / 000.043.20 / TF 0870, PEUGEOT / CITROEN PSA 9734.S2, Renault BOT 342A, Volvo 1161838 / Volvo 1161839, VW TL 052 182 AA / A2 / A6 / 052529, AUDI G 052 181 A2 / TL 052 182 / G052 178 / G052 513 / G052 726 / G055 532 / G052 171, ZF TE ML-11
#394 TRANS LUBE V-TWIN 30W
PRIMÆR & TRANSMISSION
#394 Trans Lube V-twin 30W er en gearkasseolie i superklassen. En olie til vådkoblinger i alle tunge Harley Davidson modeller og en gearkasseolie til alle HD Sportster modeller. Fremragende til alle andre motorcykel gearkasser med separat gearkasseolie.
VISKOSITET
SAE 30
GEAROLIE SPORTSTER
Trans Lube V-twin er en semisyntetisk, højtydende gearkasseolie til alle Harley Davidson Sportster modeller.
VÅDKOBLING HD
Trans Lube V-twin er en højtydende olie til vådkoblinger i alle tunge Harley Davidson modeller. Giver optimal funktion i alle motorcykler fabrikater med separat gearkasseolie og vådkobling. Velegnet til både originale, modificerede eller højtydende eftermarkedskoblinger.
GEAROILE TIL TUNGE HD MODELLER
# 390 Supreme Moly SAE 80W-140 er en højtydende gearolie, der giver lettere gearskift i alle tunge Harley Davidson modeller.
(Se produktblad # 390)
SLITAGE
Ved høje tryk eller stødbelastninger presses en almindelig oliefilm væk og der kan opstå uønsket slitage. Trans Lube V-twin indeholder det kraftigt friktionsreducerende grænselags smøremiddel Micron Moly®, en flydende type syntetiseret molybdendisulfid som coater metaloverflader og opbygger et glat, tæt og meget kraftigt fastsmøremiddel, der kan modståtryk op til 35.000 kg / cm2 og som beskytter i perioder, hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
FORDELE
- Optimeret koblingsfriktion
- Optimal overførsel af moment
- Forbedret gearskifte
- Fremragende slitage beskyttelse
- Eliminerer pittingskader
- Meget høj termisk stabilitet
- Fremragende oxidations stabilitet
- Fremragende vandresistens
- Lavere olietemperatur
- Overlegen korrosionsbeskyttelse
- Maksimal pålidelighed
- Opbygger ikke slam og lak, der forringer koblingens funktion
ANVENDELSESOMRÅDER:
Auto og motorcykel gearkasser med og uden våd kobling, når en tynd og trykfast olie er specificeret.
SPECIFIKATION:
Harley-Davidson® V-Twin, API GL-1, GL-3, GL-4
#395 SUPER TRANS TO-4M
TRANSMISSIONSOLIE – 0W-20
#395 Super Trans Arctic er en fuldsyntetisk Super High performance gearolie til konvertere, gearkasser, hydraulik, hydrostater og aksler med vådbremser. Overgår Caterpillar TO-4M med et ydelsesniveau langt over maskinproducentens anbefalinger. Fremragende i dobbeltkobling gearkasser til biler type DSG, DCT mf.
VISKOSITET
0W-20
HIGH PERFORMANCE
Super Trans Arctic er en fuldsyntetisk transmissionsolie af højeste kvalitet. Forbedrer transmissioners effektivitet og holder dem i ny stand over tid og overstiger de højeste specifikationskrav fra bl.a. Caterpillar mf.
SLITAGE
Ved høje tryk eller stødbelastninger presses en almindelig oliefilm ofte væk og der kan opstå uønsket slitage. Super Trans Artic indeholder det kraftigt friktionsreducerende grænselags smøremiddel Micron Moly®, en flydende type molybdendisulfid som coater metaloverflader og opbygger et glat, tæt og meget kraftigt fastsmøremiddel, der kan modståtryk op til 35.000 kg / cm2 og som beskytter i perioder, hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
ØGET VIRKNINGSGRAD
Super Trans overfører drejningsmoment med ultralav friktion, skumningsresistens og stabilitet, hvilket øger funktionaliteten og reducerer olietemperatur ved hård drift. Faktorer som giver lavere energiforbrug og øget holdbarhed.
OLIESKIFT
Over tid opstår belægninger, pakninger og o-ringe bliver hårde, og olietrykket forringes. derfor anbefales brugen af # 408 Gear Flush og # 417 Packingsrecond som vil eliminere disse faktorer.
FORDELE
- Højere virkningsgrad
- Reduceret dieselforbrug
- Meget høj skumningsresistens
- Lavere olietemperatur i hård drift
- Kraftig slitagebeskyttelse
- Forlængede olieintervaller
- Fremragende funktion i kulde
- Højt viskositetsindeks
- Høj oxidationsstabilitet
- Meget høj termisk stabilitet
- Kompatibel med alle materialer
- Vedligeholder pakdåser og o-ringe
OVERHOLDER / OVERSTIGER:
API GL-1, GL-3; Caterpillar TO-4M Arctic, TO-4; Allison C-4, TES 439; Komatsu Micro-Clutch, KES 07.802, KES 07.868.1; Tremec TTC; Terex Construction Equipment; Vickers M2950S, 35VQ25.
OBS!
IKKE specificeret men fremragende funktion i DSG, DCT gear mf.
#396 SUPER TRANS TO-4
TRANSMISSIONSOLIE – SAE 10W, 30W & 50W
#396 Super Trans er en syntetisk Super High Performance gearolie til ekstreme tryk, maksimal beskyttelse og optimeret ydeevne i konvertere, gearkasser, differentialer, aksler med vådbremser, hydrostater og hydraulik. En transmissionsolie med et ydelsesniveau langt over maskinproducenternes anbefalinger.
VISKOSITET
10W, 30W & 50W
HIGH PERFORMANCE
Super Trans er en semisyntetisk gearolie af højeste kvalitet. Forbedrer transmissioners funktionalitet og holder dem som nye over tid og overstiger ydelseskravene fra bl.a. Caterpillar mf.
SLITAGE
Ved høje tryk eller stødbelastninger presses en almindelig oliefilm ofte væk og der kan opstå uønsket slitage. Super Trans indeholder det kraftigt friktionsreducerende grænselags smøremiddel Micron Moly®, en flydende type syntetiseret molybdendisulfid som coater metalflader og opbygger et glat, tæt og meget kraftigt fastsmøremiddel, der kan modståtryk op til 35.000 kg / cm2 og som beskytter i perioder, hvor smørefilmen er minimal eller ikke eksisterende.
ØGET VIRKNINGSGRAD
Super Trans overfører drejningsmoment med ultralav friktion, skumningsresistens og stabilitet, hvilket øger funktionaliteten og reducerer olietemperatur ved hård drift. Faktorer som giver lavere energiforbrug og øget holdbarhed.
OLIESKIFT
Over tid opstår belægninger, pakninger og o-ringe bliver hårde, og olietrykket forringes. Derfor anbefales brugen af #408 Gear Flush og #417 Packingsrecond som vil eliminere disse faktorer.
FORDELE
- Højere virkningsgrad
- Reduceret dieselforbrug
- Ultralav friktion
- Høj skumningsresistens
- Lavere arbejdstemperatur
- Høj trykfasthed & slitagebeskyttelse
- Forlængede olieintervaller
- Fremragende kuldeegenskaber
- Højt viskositetsindeks
- Reducerer vibrationer og støj i vådbremser
- Oxidationsstabil
- Meget høj termiskstabilitet
- Kompatibel med alle materialer
- Vedligeholder pakdåser m.m og forhindrer olielækage
OVERHOLDER / OVERSTIGER:
API GL-1, GL-3, (GL-4) Caterpillar, T0-4, Allison C-4, Komatsu KES 07.802, ZF TE-ML 03 Powershift Trans, Eaton-Roadranger Translube, Meritor Trans Lube og Sperry, Vickers M2950S.
#397 SIMPLEX SUPREME GL-4
MULTI-TRANS-HYDRAULIK – (UTTO)
#397 Simplex Supreme er en trykforstærket, syntetisk og højtydende transmissionsolie til maksimal beskyttelse og optimal ydelse i bl.a. Landbrugs- og entreprenørmaskiner. Til gearkasser, vådbremser og hydraulik med et ydelsesniveau langt over samtlige maskinproducenters anbefalinger.
VISKOSITET
SAE 80
HØJESTE KVALITET
Simplex er en syntetisk baseret gearolie af absolut højeste kvalitet. Høj ydeevne i manuelle gearkasser, hydraulik og vådbremser. Udviklet til bl.a. kombisystemer i landbrugsmaskiner (UTTO), hydrostater og aksler i entreprenørmaskiner.
ØGET HOLDBARHED
Simplex er trykforstærket og har en meget høj skumningsresistens, hvilket giver en enestående slitagebeskyttelse i gearkasser, hydraulikpumper og aksler samt reduceret olietemperatur og transmissionsstøj under ekstreme driftsforhold i f.eks. entreprenør- og landbrugsmaskiner.
OLIESKIFT
Over tid dannes belægninger, pakdåser og o-ringe bliver hårde og olietrykket forværres. Tilsætning af #408 Gear Flush før olieskift og #417 Pakningsrecond i den nye olie opretteholder renhed, olietryk, ydeevne og eliminerer som oftest eksisterende driftsforstyrrelser.
GEAROLIER GL 4
Simplex er fremragende til manuelle gearkasser i personbiler, hvor en GL-4 olie anbefales.
FORDELE
- Meget kraftig slitagebeskyttelse
- Øget virkningsgrad
- Reduceret driftstemperatur
- Ekstrem stabilitet i varme
- Meget høj skumningsresistens
- Reducerer bremsevibration og støj
- Korrekt og direkte funktion i koblinger og vådbremser
- Eliminerer varmkøring
- Forlængede olieintervaller
- Vedligeholder gummimaterialer og forhindrer olielækage
OVERHOLDER / OVERSTIGER:
API: GL-4, Trans fluid type A. AGCO: CVT ML 200. Case/ IH: CVX, MAT 3525,-3505, -3540, MS-1204/JIC 185, -1205, -1206, -1207,-1209, -1210, -1230, JIC-143, -144, -145, -146, -185, B-5, B-6, HTF Sems. (Hy-Trans Ultra/Plus, Powergard PTF, TCH, TFD, HI-Vis). Clark Lift: TA 12, -18, HR500, -600. CNH Case New Holland: MAT 3505, MAT 3525, MAT 3526, MAT 3540 (CVT), FNHA-2C-201. Denison: HF-O,-1,-2. Deutz/Allis: TTV, HydTrans, Power 821, -XL, 246634, 25741, 272843. Fenth: Vario. GIMA: M 1145. JCB. John Deere: Auto power, IVT, JDM J20A, -B, -C & D (Hygard) -14B, -C, -21A, 303 Fluid, Quatrol®. Kubota: Super UDT. MF: CMS M 1145, -Dyna VT, M-1110, -1127 A,-B, -1129A, -1135, -1141, -1143, 1145. Ford/New Holland/Versatile: MAT 3540, TVT, ESN-M2C41-A, -B, -C, -M2C43, -M2C-48-A,-B,-M2C-53-A, -B,-M2C-86-B, -C,-M2C-92-A, -M2C-134D, -M2C-159-B, -C, FHA-2C-200, -201.00, 23M, 24M. Steyr: CVT. Valmet: Alle. Valtra: G2-08 (XT-60). Volvo: VME WB101 (97303), WB102. ZF: TE-ML-03E, -05,-05E, -06E, -06F m.fl. OBS! (IKKE til Cat TO-4 – benyt istedet #395 /#396).
#398 TWISTER DX VI ATF
MULTIFUNKTIONEL ATF
#398 Twister DX VI er en stabil, fuldsyntetisk og multifunktionel ATF til de fleste automatgearkasser. Udviklet til maksimal trækkraft, ultralav friktion, skumningsresistens og meget lang levetid.
VISKOSITET
10W
MULTIFUNKTIONEL
Twister ATF DX VI er en fuldsyntetisk super højtydende ATF-olie af højeste kvalitet og ydeevne. Udviklet til hårde driftsforhold i lange perioder.
HØJERE VIRKNINGSGRAD
Twister tilbyder maksimalt drejningsmoment, stabilitet, øget effektivitet og trækkraft samt skumningsresistens som reducerer olietemperaturen under hård drift. Faktorer der giver lavere energiforbrug og øget holdbarhed.
OLIESKIFT
Med tiden skabes belægninger, pakninger bliver hårde og olietrykket forringes. Brugen af #408 Gear Flush før olieskift og #417 pakningsrekond i den nye olie vil genoprette renhed, olietryk, ydeevne samt eliminere de oftest forekommende funktionsfejl.
FORDELE
- Øger virkningsgraden
- Meget høj skumningsresistens
- Meget høj skruestabilitet
- Reduceret driftstemperatur
- Kraftig slitagebeskyttelse
- Ekstreme kuldeegenskaber -60°C
- Overlegen varmestabilitet
- Højt viskositetsindeks
- Forhindrer opbygning af belægninger (Varnish)
- Exceptionel lang holdbarhed
- Vedligeholder gummimaterialer
ANBEFALINGER:
Audi, BMW, GM, Chrysler, Deawoo, Fiat, Ford, Isuzu, Jeep, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Saab, Subaru, Suzuki, Toyota, VW og Volvo.
SPECIFIKATION:
Aisin Warner: JWS 3309, 3324. Allison:
C3, C4. Audi/VW: 5HP LT 71141, ZF 5HP 30, G-052-162-A1,-A2. G-055-025-A2. BMW: ZF 5HP-18L,-19L,-24A, ETL-8072B, 82 220, 024 339, LA 2634, ETL-7045,-7405E, 83 220 026 922, 83 22 0 402 413 9, 83 22 0 403 249, 83 22 0 397 114. Dodge/Mopar: ATF +3, ATF +4, AS R68 RC. Deawoo: LT 71141. Esso: LT71141. Ford: Mercon LV. Fiat: Alla. GM: Typ A, Dexron II, II-D, II-E, III, III-E, III-G, III-H, -VI (6), KK-E. Jaguar: ATF 3403 M115, LT71141, JLM 20238. Jaso: 1A. Jeep: ATF+3, +4, JWS 3309,-3324, NAG 1. Mazda: ATF M III. MB: ZF HP20, 236.1, 236.5, 236.6, 236.7, 236.8, 236.9, 236.12, 236.14, 236.15, 236.41. Mini Cooper: 83 22 0 402 413 9. Mitsubishi: SP II,III,IV. Nissan/ Infinity: Matic D, J, K, S. Isuzu: Besco ATF II, III. Opel: Alla. Peugeot: ZF HP 20. Porsche: ATF 3403-M115, LT 71141, T-IV. Saab: TIV. Shell: M115. Subaru: ATF, ATG HP. Suzuki: ATF. Toyota: Type-II, WS. Volvo: TIV. ZF: 3 & 4 Speed TE-ML 11AB. Høj funktionalitet i automatgearkasser med andre specifikationer.
OBS!
IKKE til CVT, DCT, Ford Type F(M2C33F), Ford Type G, Ford Mercon®, Ford Mercon® C, V og SP.
#399 TWISTER DX III ATF
MULTIFUNKTIONEL ATF
#399 Twister er en fuldsyntetisk Super High Performance ATF olie. Høj ydeevne i automatgearkasser i biler og konvertere i tunge køretøjer med maksimalt moment, kraftig slitagebeskyttelse, høj skumningsresistens og lavere olietemperatur under hård drift.
VISKOSITET
10W
MULTIFUNKTIONEL
Twister ATF er en fuldsyntetisk Super højtydende ATF olie af højeste kvalitet, udviklet til multifunktionel brug under meget hårde driftsforhold i lange perioder
ØGET VIRKNINGSGRAD
Twister tilbyder maksimalt drejningsmoment, stabilitet, øget effektivitet og trækkraft samt skumningsresistens som reducerer olietemperaturen under hård drift. Faktorer der giver lavere energiforbrug og øget holdbarhed.
OLIESKIFT
Med tiden skabes belægninger, pakninger bliver hårde og olietrykket forringes. Brugen af #408 Gear Flush før olieskift og #417 pakningsrekond i den nye olie vil genoprette renhed, olietryk, ydeevne samt eliminere de oftest forekommende funktionsfejl.
FORDELE
- Øger virkningsgraden
- Meget høj skumningsresistens
- Meget høj skruestabilitet
- Reduceret driftstemperatur
- Kraftig slitagebeskyttelse
- Ekstreme kuldeegenskaber -60°C
- Overlegen varmestabilitet
- Højt viskositetsindeks
- Forhindrer belægninger (Varnish)
- Exceptionel lang holdbarhed
- Vedligeholder gummimaterialer
ANBEFALINGER:
Audi, BMW, GM, Chrysler, Daewoo, Fiat, Ford, Isuzu, Jaguar, Jeep, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Saab, Subaru, Toyota, VW, Volvo & tunge entreprenørkøretøjer.
SPECIFIKATIONER:
Aisin Warner: JWS 3309. Allison: C3, C4. Audi/VW: G 052 533, 052 98, G 055 005, G 055 540, G 055 162, G 060 162, G-055 052-162, G 055-025-A2, G 052-990-A2, G 055 162 A1,-A2,-A6, TL52162. BMW: 7405E, 83 22 0 0 026 922, LA2634, LT711-41, P/N 83 222 152 426, 83 22 0142 516, 832 22 402 413 9. CAT: AT-1, AT1-HD. Chrysler/Mopar: ATF+3, ATF+4, AS 68 RC, PN 05127382AA. Daewoo: LT 771141. Esso: LT71141. Ford: Mercon-V, FNR5, PN XL-12, M2C138CJ, M2C166H. GM: Type A, Suffix A, Dexron II, II-D, II-E, III, III-E, III-G, III-H. Honda: DW-1, ATF Z-1, P/N 08229001. Hyundai/Kia/Mitsubishi: SP II,-III,-IV, J2, SPH-IV, SP-IV-RR, NWS-968, Red-1. Isusu: Genuine, Besco ATF-II, -III. Jaguar: LT 71141. Jeep: ATF +3, +4. JASO: A-1. Mazda: M-III, -V, ATF M-5. MB: 236.1, 236.2, 236.3, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10, 236.11. Mini Cooper: 83 22 0 42 4139. Nissan: Fluid A, Matic-D,-J,-K,-S. Porsche: LT 71141. Saab: 93 165 147. Shell: 3404, M115, LA2634. Subaru: ATF-HP. Sundstrand: Hydrostatic. Suzuki: 3314, -17, -09, Matic D. Toyota: Type-II, -III. Texaco: ETL7045E, -8072B, N402.Vickers: I286, 2905S. Volvo: Alle modeller, 97340, 97341, 97342, AT 102. ZF TE-ML: -02F, -03D, -11A, -11B, -14A, -14B, -14C. Høj funktion i automatgearkasser med andre specifikationer.
OBS!
IKKE til CVT, DCT, Chrysler Mopar NVG 246, Ford Type F, Ford M2C33F, Ford Mercon® C, Ford Mercon® LV, Automatic Transmission Fluid Type G og GM Dexron® VI.